İçerik Pazarlaması Nedir ve Nasıl Yapılır?

İçerik pazarlama enstitüsü içerik pazarlaması nedir sorusunun cevabını şu şekilde veriyor. İçerik pazarlaması, önceden belirlenmiş bir hedef kitleye yöneliktir. Hedef kitleden ilgi duydukları konular çerçevesinde bilgi değeri taşıyan tutarlı ve sürekli içerikler oluşturarak gelir getirici müşteri hareketleri oluşturma yöntemidir. Temelde reklam amacı taşıyan ancak uygulamada reklam imajı taşımayan en etkili pazarlama yöntemlerinden biridir. Çalışmalarınızda elde ettiğiniz dönüşümleri artırma potansiyeli olan makaleler hazırlanmalıdır.

Kaliteli ve okunabilir içerik oluşturma

Üretilen içerik özgün, bilgilendirici ve ilgi çekici olmalıdır. Öyle ki tüketici bu içerikten etkilenecek ve markanın yanı sıra markanın ürün ve hizmetlerine de ilgi duymaya başlayacaktır. Sizi harekete geçmeye teşvik edin. Bugünün tüketicileri, her zamankinden daha fazla pazarlama ve reklam mesajına maruz kalmaktadır. Dijital ortamın sağladığı kolaylıklar sayesinde bireysel yayıncılığın artması birçok kalitesiz ve değersiz içeriğin üretilmesine neden olmaktadır.

Tüketici dostu içerikler oluşturulmalıdır

Markaların tüketiciyi iyi dinlemesi, isteklerini anlaması ve ilgi alanlarına yönelik kaliteli ve özenli içerikler sunması gerekiyor. Tüketicinin bir diğer beklentisi de bu içeriğin sürekli olması. Marka bir konuyu yakalar, o konudan belli miktarda içerik üretir ve içeriğe ara verirse tüketiciler markayı takip etmekten vazgeçecektir. Bu nedenle içerik üretmeye başlarken stratejik planlamayı tamamlamak gerekir. İçerik pazarlaması, her markanın uygun ve stratejik bir şekilde ürettiği içeriklerle; Markanın gücünü, satışlarını ve müşteri güvenini kolayca arttırır. Uygulamanın başarılı bir şekilde sonuçlanması için gözden kaçırılmaması gereken bazı detaylar vardır.

Analiz Et

1. Hedeflerinizi, amacınızı ve bütçenizi belirleyerek başlayın

Maliyet hesabınızı, kar payı hedefinizi, hedef kitlenizi, kaç kişiye ulaşmak istediğinizi, satış hedeflerinizi ve ürün detaylarınızı belirleyin. Tüm bu bilgileri şablon olarak düzenleyin ve yazılı olarak oluşturun. Böylece ne yapacağınıza karar verebilirsiniz. İçerik pazarlamasına başlamadan önce içeriğin kimler için üretildiği, nerede, nasıl dağıtılacağı ve ulaştırılacağı iyi düşünülmelidir. Doğru yere ulaşmadığı takdirde tüm emeklerinizin boşa gitmesi kaçınılmaz olacaktır.

  • Anahtar kelimeleriniz içerikte yer alıyor mu?
  • İçerik nerede yayınlanmalı?
  • Kime ulaşmalı, insanlar bu içeriği neden okumalı?
  • Bu sorulara net cevaplar bulmanız mı gerekiyor?

2. Oluşturulan içerik müşterilerle eşleşmelidir

Çünkü sosyal medya dahil her markanın hedef kitlesi internetteki her mecrayı kullanmıyor.

3. Özgün içerikler üretmelisiniz

Günümüzde insanlar uzun, sıkıcı makalelerden kaçınıyor. Kısa, basit, okunması kolay, bilgilendirici içerikler her zaman daha ilgi çekici bulunmuştur. İçeriğin konu olarak özgün olması da önemlidir.

4. Sosyal medyayı aktif kullanmalısınız

Facebook, Twitter, Instagram ve blog sayfalarını amacınıza uygun kullanarak içeriklerinizi geniş kitlelere ulaştırmalısınız. Ayrıca sosyal medyanın aktif kullanımı sizi müşterilerin gözünde ulaşılabilir kılacak ve markaya olan bağlılığınızı artıracaktır. Aktif kullanıcı sayısı fazla olan kanallarda düzenli paylaşımlar yapmalısınız. Birden fazla hesabı yönetmek ve aktif tutmak karmaşık gibi görünse de belli başlı yöntemlerle sistemi kurabileceğinizi biliyoruz.

Bir plan ve takvim yaparak başlayabilirsiniz. Her gün düzenli aralıklarla resimli ve videolu yazılar paylaşarak hedef kitlenize ulaşabilirsiniz. Her sosyal medya kanalının kendine has özellikleri olduğunu bilmelisiniz. Örneğin; Uzun bir içeriği görsel ile paylaşarak Facebook'ta reklam verebilirsiniz. Ancak Instagram ve Pinterest gibi platformlarda yalnızca görsel içeren hashtag'ler paylaşmalısınız. Facebook'ta hashtag'lerden uzak durmanız gerektiğini belirtmekte fayda var.

5. Rakip Analizi Yapın

Markanızın rekabet ettiği firmaların web sitelerini, bloglarını ve sosyal medya hesaplarını inceleyerek rakiplerinizi tanıyın. Rakiplerinizin gönderilerinin nasıl geri bildirim aldığını detaylı analiz ederek bir strateji oluşturabilirsiniz. 

  • Kullanıcılar için en ilgi çekici gönderiler hangileri? 
  • Hangi gönderiler beğeni ve yorum alıyor?

6. Bir Ankete Katılın

Kullanıcılarla etkileşimde bulunmak size her zaman başarı getirir. Kullanıcılar için hazırlayacağınız mini anketler ile ihtiyaçlarını ve beğenilerini ölçebilirsiniz. Böylece kullanıcılarınızı müşteriye dönüştürmeniz çok kolay olacaktır.

Video Pazarlama ve Doğru Etiketleme

İçeriğinizi hazır hale getirdikten sonra, özellikle Youtube ve Google'da erişimi kolay olacak şekilde optimize etmeniz gerekir. Özellikle videolar, arama motorları ile optimize edilmesi gereken en değerli içeriklerinizden biridir. Youtube, 5.000 karaktere kadar yaklaşık 800 kelime video alt metni girmenize olanak tanır. Önemli anahtar kelimeleri alternatif metnin üzerinde tutun ve her zaman web sitenize veya blogunuza bir bağlantı ekleyin. Youtube, alt metinlerde hiper bağlantıya izin verir, bu da web sitenize trafikte önemli bir artış sağlayacaktır. Akıllı Başlık Aramaları İçeriğinize uyan başlıkları bulun, iyi bir başlık net olmalı ve içeriğin ana fikrini ortaya koymalıdır.

  • Bu başlık ne kadar akılda kalıcı?
  • İyi bir etki yaratıyor mu?
  • Vermek istediğimiz mesajı yansıtıyor mu?
  • Hangi anahtar kelimeler optimize edilmeli?

Bunun gibi soruları da yanıtlamalısınız. Arama motorlarının eski teknolojisi, girdiğiniz anahtar kelimelerle eşleşen sonuçları bulmaya dayanıyordu. Bugün, arama motorları daha akıllı, başlık için anahtar kelimelerinizi araştırıyor ve kullanıcılara daha kaliteli ve alakalı sonuçlar getiriyor.

Bir Yorum Bırakın

Daha yeni Daha eski
Anadolu SEO