Arama Motoru Pazarlama Yöntemi “SEM” Nedir?

SEM Danışmanlığı hizmeti ile SEO Danışmanlığı hizmeti benzer olsa da aynı değildir. Her ikisinde de anahtar kelime bazlı çalışmalar yapılmakta ve web sitelerinin arama motorlarında daha üst sıralarda yer alması amaçlanmaktadır. Ancak aradaki fark, SEM hizmetinin arama motorları tarafından kullanıcıya sunulan ücretli bir hizmet olmasıdır. Bu yöntemle web siteniz arama motorlarında üst sıralarda reklam linki olarak görünecektir. SEO çalışmaları doğrultusunda linklerin altında normal sıralamalarda üst sıralarda yer alan web siteleridir.

SEM Hizmetinin Sistem Mantığı Nedir?

SEM hizmeti iki seçenekten oluşur: 'Tıklama başına maliyet' veya 'gösterim başına maliyet' olarak tanımlanır. Öncelikle fiyatlandırma sisteminde hesabınızdaki paradan kullanılacak tutarı belirlemeniz gerekiyor. Sistemde almak istediğiniz hizmet bedelinin belirlenen tutarına göre gösterim veya tıklama başına birim fiyat otomatik olarak hesabınızdan düşülür. 

Tıklama başına fiyatlandırmayı seçerseniz web siteniz arama motorlarında her görüntülendiğinde birim fiyatı bütçenizden düşülecektir. Gösterim başı fiyatlandırma yöntemini tercih ettiğiniz takdirde siteniz arama motorlarında arama sonuçlarında her görüntülendiğinde belirlenen birim fiyat hesabınızdan düşülecektir. Bu nedenle hedeflerinize göre hangisini seçeceğinize karar vermeniz gerekir.

SEM Çalışmasında Dikkatli Olun

Arama motoru pazarlamasının amacı web sitenizi daha üst sıralara çıkarmak ve yatırım yaparak hedef kitleye ulaşmanızı kolaylaştırmaktır. Bu hizmet kapsamında yapılacak çalışmaları uzman yardımı ile yapabileceğiniz gibi dilerseniz kendiniz de yapabilirsiniz. Bu çalışmaları kendiniz yapmak istiyorsanız öncelikle uzun vadede arama motorlarında sizi daha üst sıralara çıkaracak doğru anahtar kelimeleri belirlemelisiniz. 

Günlük bütçenizi tanımlamanız gerekir. Doğru bir pazarlama çalışması yapabilmek için kelime seçiminin tam eşleşmeyi sağlayacak şekilde yapılması gerekmektedir. Net bir hedefe götürmeyen kelime seçimleri, normalden daha fazla para harcamanıza neden olabilir. Ziyaretçilere anında yardımcı olabilmek SEM hizmetinin kurallarından biridir. 

Verdiğiniz hizmet kapsamında bir ürünün pazarlamasını yapacaksanız, kullandığınız anahtar kelimelerle birebir eşleşecek şekilde reklamı yapılmalıdır. İşletmeniz kapsamında pazar ve rakip analizi yapmak gerekliliklerden biridir. Aynı zamanda hedefinizi belirlemeli ve ulaşmak istediğiniz hedef kitleye göre hareket etmelisiniz.

SEM kapsamında yapacağınız iş doğrultusunda sınırlı limitler dahilinde doğrudan hedefli reklamlar verebileceğinizi unutmamalısınız. Bunun doğrudan hedefe ulaşmanıza ve daha fazla müşteri dönüşümü elde etmenize yardımcı olacağını bilmelisiniz.

SEM için ne kadar bütçe gerekiyor?

SEM, geleneksel reklamcılıktan farklı bir sisteme sahiptir. SEM ile reklam yayınlamaya başlamak için belirlenmiş bir bütçe sınırı yoktur. Günlük bütçe belirleyerek hızlı bir şekilde reklam vermeye başlayabilir ve yatırımın geri dönüşünü gördükçe reklamverenin bütçesini artırabilirsiniz. (SEM), Google, Yandex, Bing ve Yahoo gibi arama motorlarında kullanıcıların anahtar kelimelere dayalı olarak yaptığı aramalarda sponsorlu bağlantıların görüntülenmesidir. Türkiye'deki kullanıcıların %90'ından fazlası Google arama motorunu kullanıyor. Bu nedenle Arama Motoru Pazarlaması dediğimizde aklımıza ilk gelen Google Adwords Reklamlarıdır.

1 Yorumlar

Yorum Gönder

Daha yeni Daha eski
Anadolu SEO